dinsdag 28 oktober 2014

De beurs

Na noeschte voorbereiding was het eindelijk zover. Op 31 augustus zat ik namens mijn praktijk op de Zwangeren en Jonge Gezinnenbeurs.
Tot de avond ervoor heb ik nog vanalles bedacht om mee te nemen en het meeste heb ik nog ten uitvoer gebracht ook, dus behoorlijk bepakt en bezakt kom ik tegen negen uur aan. Onder mijn ene arm een doorgesneden zwangere ;-) Op mijn rug een rugzak met boeken en een laptop en in mijn andere hand een zwaar overbeladen big shopper met weggeef dingetjes, tijdschriften, folders etc.

Ezra zit 'in de hoek' naast kraamzorg Naviva, Samen bevallen en fysiotherapiepraktijk Pietersen. We hebben allemaal goed uitgepakt qua hapjes, dus omkomen van de honger zullen we niet. :P
Zo'n stand opbouwen valt niet mee als je het niet wekelijks doet... Wat zet ik waar neer? Wat moet in het oog springen en wat mag wat meer op de achtergrond? Na heel wat schuiven en zoeken is het klaar en ben ik tevree.

Om tien uur komen de eerste bezoekers al. Het 'voordeel' van er elke keer anders uitzien (korter haar, afgevallen, haar geverfd) is dat onze ex-zwangeren me niet meer herkennen. Nu ben ik erg slecht in namen, dus dat kwam me nu wel even goed uit haha.
Toen ik zelf een rondje deed, herkende zelfs een kraamverzorgende mij niet. Ze vroeg wie ook weer de verloskundige was met het hele lange haar ;) Nou, moi dus haha, twee jaar geleden... Gelukkig heb ik ook veel mensen wel herkend EN de namen goed onthouden haha.

Zo halverwege worden we voorzien van koffie of thee, heerlijk! Mijn eigen meegebrachte prakje gaat ook schoon op. Er is een gezellige aanloop van bezoekers, verschillend van zwanger tot een jong gezin (vandaar de naam van de beurs hahaha). Ik probeer mijn 'Raad het aantal muizen' te slijten en om half twee heb ik de voorkant van het formulier vol. Joecheiiii! Sommigen lopen op het eind van de zwangerschap, dus dat wordt interessant als ik over drie weken pas loot... Wellicht gewoon vanavond maar de winnaar bekend maken... Ik heb ondertussen het juiste antwoord langs zien komen... twee keer nog wel!

De hele dag is er een leuke aanloop geweest, niet teveel maar ook niet te weinig, stortbuien en zon deden geen afbreuk aan de sfeer. Het was tenslotte toch binnen. Nou ja, even konden we genieten van een stortbui toen het begon te lekken en we ook binnen van de regen konden proeven.
Richting het eind van de middag wordt het wat vermoeiend, zijn de hapjes bijna op en lonkt de frietkraam. Ook de bezoekersaantallen lopen rustig aan terug.

Zo tegen half vijf kondigd Léon (organisator van dit alles, dikke pluim voor hem!) aan dat het eind is gekomen, er zijn geen bezoekers meer en het afbreken gaat sneller dan opbouwen. Mijn collega was er nog even en die neemt mee wat er terug kan naar de praktijk. Ik heb tenslotte al vakantie ;-)

De volgende dag vertrek ik voor een heerlijk welverdiende vakantie, even geen bolle buiken, babies en bij nacht en ontij aan jouw zij :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten