zondag 20 juli 2014

Tattoo

My first tattoo en hoe het zo is gekomen :-)
Het idee voor een tatoeage is langzaam gegroeid, vanaf mijn 19e dacht ik er al over na.
Soms dacht ik er wel aan en dan weer niet.
Het is toch wel iets definitiefs, dus het moet ook iets worden waar ik voor de rest van mijn leven tegenaan wil kijken.
Ik heb van alles bedacht wat ik zou willen, en wáár ik het zou willen. Pas de afgelopen jaren werd het wat concreter.

De Kleur! Ooit vertelde iemand over een tattoo in 'sproetenkleur', dat vond ik wel een heul mooi idee! Aan de andere kant, mijn sproeten zijn vrij licht... dus die kleur... zie je dat wel? Iets donkerder dan? Moedervlekjes kleur? :P Dat leek me een goed idee, en dat gevoel bleef jaren hangen, dus de kleur; ik was eruit!

Dan. Het Ontwerp.
Mannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn wat een klus. En als je zo'n type bent van “ik weet pas wat ik wil als ik het zie”, dan betekent dat, dat je heul veul plaatjes gaat kijken. Ik zag door de inkt het ontwerp niet meer, so to speak. Dus, loslaten, laten liggen en het komt wel...
En het kwam! Hèhè...eindelijk... Ondertussen meer dan een jaar verder... Maar oooooooooooh wat was het mooi wat ik had gevonden! Die stijl sprak me aan, maar laat de passiebloemen maar weg, en zet er lelies neer.
Witte lelies, mijn lievelingsbloemen.

Vervolgens. WAAAAAAAR dan?
Ik ben nogal een mietje ;-), dus daar hield ik wel rekening mee. Her en der wat nagevraagd of en waar het 't meest zeer zou kunnen doen, ervaringen gelezen, uitgehoord... Ik dacht eerst aan mijn rug. Best mooi! Goed te 'verstoppen' maar ikzelf zie er geen fluit van als ik niet halfnaakt voor de spiegel kan draaien. En ik wilde er zelf óók van kunnen genieten!
Er bleef voor mij maar één plek over, mijn bovenbeen, de zijkant ervan. Links. Geen idee waarom links, voelt goed, dus dan is het goed :D

Wanneer?
Tsja... ik ben nogal een mietje ;-) en moed verzamelen was me op zich wel gelukt, maar de laatste schop had ik nog even nodig. Gegeven door niemand minder dan myself :P. Ik had al heel wat stoere dingen gedaan, dus hoe moeilijk is dit nou?!
Ik had bedacht dat ik, na netto 3 maanden trainen vanaf 0, tien kilometer binnen 5 kwartier ging rennen (ik hou wel van een uitdaging...). Als ik dat haalde, moest en mocht ik los :P.
Ik had nog 76 seconden over *grijns*.

Last but not least. Bij Wie?
Nou, weer een paar maanden verder en op zoek naar een tattoo shop. Dat betekent als newbie reviews lezen, websites bekijken en online 'sfeer proeven' en voelen hoe alleen de website al op mij overkomt. (begint wel wat zweverig te worden hè?). Ik ben zelfs terug gegaan naar mijn geboortestad op internet om te kijken of daar dan..?
“Opeens” bleek er op de Deventerstraat één te zijn, een andere dan dat er eerst zat. Voor mijn werk kom ik in, door en rond heel Apeldoorn, dus regelmatig langs Knuckledusters and Pony's. Stiekum gluren hoe het eruit zag, website nogmaals bekijken, Facebooksite maar eens liken en blijven kijken :-) En nog een keer en nog... etc.
In een rustige werkweek dan EINDELIJK eens binnen gestapt en aangezien ik nogal een mietje ben ;-), was dat echt HEUL erg spannend. Maar ze waren niet eng :D
Hele fijne en vriendelijke ontvangst, ontwerp bekeken, mijn been bekeken, en date gepland.
Nog 2.5 week om zenuwachtig te zijn!

Aftellen naar de dag! Ik leek wel jarig :P Foto's appen naar de husband met als tekst “Ongeschonden been” haha, nog even draaien voor de spiegel. Hoe zal het zijn, hoe zal het worden, wordt het zoals ik hoop dat het wordt, straks ga ik mijn mijn stokje! Ik ben nogal.... etc.
De dag begon met werken, uur sporten (ter afleiding, ik was zenuwachtig!) en gaan... Het was een warme dag (week, weken?), sportshirt maar aan, neemt (angst:)zweet tenminste fatsoenlijk op. Ik was de enige klant die middag, de ontvangst erg warm (ook al hahaha) en er was alle tijd, blij dat ik toch nog 2 boterhammen erin heb gekregen trouwens. Nadat ik betekend was, was het even tijd voor pauze en daar ging ie dan.
Ik kan de lange versie geven, maar het is nu alweer een heel epos geworden dus kort: 
  • 3.5 uur als een wokkel liggen
  • AU
  • kiezen op elkaar
  • PijnIsFijnBloedMoetJeukIsLeuk
  • 3x pauze (vond Matthew ook wel even fijn haha ;)
  • natgezwete bank
  • AlsofZeMetNaaldenInJeSteken (oh... wacht... ;-)
  • Heel wat "Je doet het echt heel goed"-s 
En pas bij het allerlaatste lijntje een heerlijke, hartgrondige G*DS*MM*F*CK er eens uitgegooid. 
Zo, dat lucht op. 
Ik heb tot dat moment niet gekeken, wilde het voor mezelf als een verrassing houden, de commentaren van Matthew en Yara waren tot dan toe positief en zij hebben er verstand van dus...
Al waggelend naar de spiegel en OOOOOOOOOOHHHHHHHHHHHWATTISSSIEEMOOOOOOOOOOOOIIIIIIII!!!
Dus.
Bovenverwachting mooi, echt perfect. Kunst op mijn been :D Mijn originele ontwerp valt er behoorlijk bij in het niet, en dat is goed.
Met goede instructies en de boodschap dat ik altijd mag bellen, mailen of langskomen neem ik afscheid. 
Heel, heel erg blij met my first tattoo.

En ik ben toch niet zo'n mietje als ik dacht :P



Geen opmerkingen:

Een reactie posten