zaterdag 26 april 2014

Koningsdag 2014

De allereerste Koningsdag ever en wie had er weekenddienst? :D 
Ondergetekende :P 
Ik heb vaak op KoningINNEdag gewerkt en het had altijd wel wat, ik hecht er niet zo heel 
veel waarde en het is me meestal toch te druk in het oranjegedruis in het centrum. 
Twee jaar geleden had ik een ochtend spreekuur met onze stagiaire (nu onze vaste 
waarneemster). Allebei in het oranje, onze oranje assistente had oranje versierselen voor 
ons meegenomen en zo gingen we onze consulten toen. 
Als je dan toch moet werken op zo’n dag... 

Vandaag dus de eerste Koningsdag. De voorbereidingen begonnen een week geleden al, 
want Wat Trek Ik Aan. Op een gewone dag geen probleem, maar ik wilde toch iets 
oranjerigs doen en zo geschieden. Zeeman was royaal (haha) voorzien van t-shirts en bij 
de drogist vond ik oranje nagellak. Oranje haarspeldjes had ik nog in voorraad, en zo 
komen die toch ook eens per jaar van pas! 
Gisteravond uitbereid de nageltjes gelakt. Ik vind zo’n felle kleur eigenlijk niet kunnen 
als verloskundige, niet superprofessioneel als je geen nagelstyliste bent of manicures 
uitvoert :P Vooruit, het is een speciale dag dus dit weekend mag het! 
Als je dan toch moet werken op zo’n dag XD 

De nacht is rustig geweest en vanmorgen begon de pret met kraamvisites. Op de valreep 
heb ik nog een oranje glitterpen met sinaasappelgeur (ja echt... aan mijn leeftijd zal het 
niet liggen) van tafel meegegrist en op pad! Er waren geen oranje moeders, een enkele 
vader en veel broertjes en zusjes die meededen met het Koningsdaggebeuren! Een 
enkeling had de tv aan en zo kon ik even een beetje mee kijken met wat er verder in 
Nederland gebeurde. De kraamverzorgsters hadden her en der een oranje accentje bij het 
verder wit-paarse ;-) uniform. Het was een dienst als alle anderen, maar toch ook weer 
niet. Iets feestelijker dan anders! 

Ikzelf heb er verder weinig van gezien, het lokale winkelcentrum was nagenoeg 
uitgestorven vanmiddag, het stadscentrum was druk. Te druk om met spoed binnen een 
kwartier in mijn auto bij een zwangere te zijn, dus dat heb ik overgeslagen. De 
oranjetompoucen, -soesjes, -koeken en -snoep heb ik heel dapper allemaal laten liggen. 
Evenals de oranjebitter, tijdens mijn diensten geen druppel, dan ben ik de opperBOB 
haha. 
Oké, een zak snackworteltjes heb ik meegenomen, die is ook oranje :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten