donderdag 10 oktober 2013

1 feb 2008 - Valkenburg

Nou, het duurt een paar maanden, maar dan komt er weer 's een blog! Ik heb er nog 2 in mijn hoofd 'voor den toekomst' dus hoedt u ;)
En vanmiddag ga ik weer verder hahaha, jaja, ik maak me er makkelijk van af :D
Zo was ik weer. Ik had allemaal sms-jes verzonden naar hyves, zodat al onze avont/duren bij mijn WWW kwamen te staan, maar helaas... En nu zijn deze ook al uit mijn 'foon verdwenen, dus moet ik zowaar op eigen kracht deze blog schrijven haha. 
Anyway, op een mooie woensdagochtend, na een pittig uur bodycombat vertrokken wij zo rond half 1 volgeladen (wij en auto) richting het zuiden. Ieder de helft van de rit, het vlotte goed en zo goed als geen file's onderweg. Brigit wilde zo graag eens bergen zien. Nu noemen wij in Leeuwarden een terp al een berg (wat dat betreft woonde ik in Heechterp dus in de Alpen haha), dus we verwachtten wel enige bevrediging van dat verlangen. 
Het duurde nog tot vlak voor Valkenburg totdat ineens het landschap omsloeg van platland naar heuvelachtig. WOEHOEEEE! Gietje blij, ik ook. Was moooooooooi. Blij en moe kwamen we bij het hotel aan, de beschrijving die we hadden van de reisorganisatie klopte niet, maar door een beetje rond te rijden kwamen we er ook. Een groot 4 **** hotel, deel oudbouw, deel nieuwbouw en... We mochten kiezen! Brigit had gelezen in de recensies dat de nieuwbouwkamers echt veel groter waren, dus hebben we voor die gekozen. 
Het hele hotel was een behooooooooorlijk doolhof, manmanman, dat viel niet mee. Uiteindelijk hebben we 't natuurlijk wel gevonden. De kamer was prima en de bedjes waren zacht! 
Vrij gauw zijn we daarna 'de stad' ingegaan. Totaal off season en off time-of-day liepen we in de schemerige en verlaten straten. Tsja... bijna Spooky! Gelukkig waren er wel wat eettentjes open, want honger hadden we. Uiteindelijk werd 't een italiaans iets met 48 soorten thee haha. Keuzeskeuzeskeuzes. Heerlijk gegeten en veel gekletst natuurlijk. Daarna nog een rondje Valkenburg gedaan, een trap beklommen die veel beloofde, maar boven aan gekomen *hijgpuf* géén beloning... Niets anders dan een saaie parkeerplaats (hoe die auto's daar zouden moeten komen is mij een raadsel). 
In het hotel hebben we nog een duik in het zwembad genomen en in de jacuzzi gerelaxed. Gezien de tijd van het jaar was het ontzettend rustig, en ook in het zwembad. We hadden de hele handel voor onszelf. 
Daarna rozig in slaap gevallen en 's ochtends het ontbijtbuffet. Hmmmmmmmmmmmmmmmm jammie. Hihi. 

Na het ontbijt richting Maastricht gegaan met de trein. Aldaar geshopt en geld uitgegeven (gemiddeld een euro per meter hahaahah), de Nike shopt bekwijld èn 2 mooie topjes gekocht en elders nog vééééeél meer dingen die ik helemaal niet nodig had, zo gaat dat dan haha. Echte limburgse vlaai erbij.. Heerlijk. Moe, voldaan, bepakt en bezakt terug naar het hotel. Daar alle aankopen op het bed gegooid en natuurlijk de nodige foto's gemaakt. We hadden een snackbar gevonden om de hoek en heel vakantie-achtig zijn wij daar wezen eten. Wàt een snack-kaart hadden ze daar... heeeeeeeeeeeel veel vegispul, dus janne heeft friet met broodje hamburger gegeten. All veggie :D 's Avonds even uitbuiken en toen de sauna in geweest. IEEEEEEEEEE blote mannen ahhaahahah en ook het stoombad ontdekt. Na de 1e saunagang wist heel het hotel dat wij er waren; wisten wij veel dat er een heel systeem was om een afkoeldouche te nemen in plaats van vol onder die koude straal te gaan staan *GILLLLLLLLL*... De keer daarna hebben we 't heel beschaafd gehouden en met slechts wat iek-ak-oek kreten ons benat. In de luie stoelen lekker gesoezeld en bijgekomen. Vervolgens het zwembad en de jacuzzi in. 
Nog rozer dan de 1e dag bedje in en slaaaaaaaaaaaapen. 
De laatste dag van ons verblijf zijn we rond 11 uur vertrokken naar kasteel Hoensbroek. Wegens de tijd van het jaar hadden we het hele kasteel en terrein erom heen voor onszelf. Niet vervelend. Later kwamen we erachter dat zo'n beetje al onze gangen zijn gade geslagen door de bewakers die meekeken op de monitors. 
Ik hoop dat ze gelachen hebben. Wij wel XD
Hierna richting huis, maar wel ff afslag 's Hertogenbosch genomen... Ergens heerlijk geluncht en bij het VVV gevraagd waar wij de lekkerste Bossche bollen konden vinden (daar kwamen wij namelijk voor :P ). Zij kreeg die vraag vaker, want het antwoord rolde er zo soepeltjes uit. Terug naar huis met heerlijke, tot de nok toe met slagroom gevulde en geheel gedompeld in pure chocolade Bossche bollen reden wij naar huis. File natuurlijk... was te verwachten. 19.00 waren we thuis en moe ook. Pfffffffffff. 
Het waren een paar heerlijke dagen, veel gelachen en gekletst en de dagelijkse beslommeringen achter ons gelaten voor zolang het duurde! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten