donderdag 10 oktober 2013

26 dec 2008 - Kerst 2008

De zaterdag vóór Kerst werd ik verkouden, volgens mij net als een groot deel van Nederland. Niet grappig, maar ja, wat doe je eraan? Uitzitten en doorbijten en -werken. Ik moest tenslotte toch de dienst in! Ik heb die nacht in ieder geval NIET wakker gelegen van de verkoudheid haha, nee, 3 babietjes vonden het leuk om op zondag 21 december ter wereld te komen. Maandag en dinsdag had ik spreekuur. Ik had Gietje zondag gebeld of zij wat boodschapjes voor de Kerst wilde doen, we zouden oubollig gaan gourmetten haha, maar ik had geen tijd op de koopzondag en ook maandag en dinsdag had ik spreekuur = druk. Bij thuiskomst maandagavond na fysio & bodyjam zat ook Brigit met gesnotter en gesnif op de bank, snertverkouden. OEPS!!! Goed, ik dacht dinsdag, laat ik even aardig zijn en de kerstboodschapjes gaan doen, lukt vast wel in één kwartier. Als een haas door de Appie gesjeesd et voilá! Klaaaaaaaaaaaaaaar! Tussen bodycombat & bodybalance in een uurtje vrij en al masserende (de massagestoel, ik lag te relaxen) even gebeld om te zeggen dat ik de boodschapjes binnen had. 
Nou... Gietje dacht ook, laat ik even aardig zijn en de kerstboodschapjes gaan doen. 
DDDDDDUSSSSS! De opbrengst... 4 pakken vegivlees, 4 stokbroden, 2 potten bebogeen, 3 kuipjes kruidenbotersmeersel, 3 pakken chocoladeships en nog meer... manmanman. Het was zó grappig, verhongeren zullen we voorlopig niet. Gelukkig wordt het ook nog oudjaar! Dit keer maar wat betere afspraken maken, anders komt t nooit op.
24 december was ik vrij, WOEHOE! Maar... ik had een Missie... Ik wilde een oefenbal hebben (skippybal zonder... eh... skippy), zodat ik thuis kon oefenen voor oefeningen, *duh*. Ik had één bij de Hema gezien in D., maar kon 'm daarna niet in Ljouwertcity vinden. Poging 2 gewaagd en ja hoor, hij lag bij de horloges in de buurt. Ook ècht de eerste plek waar ik het had verwacht! Nou, meegenomen dus, pompje laten liggen, (dat moet ik toch zeker zelf ook kunnen haha) en de rest van de laatste boodschapjes nog even gedaan. Nou ja... laat dat 'even' maar weg, wat een drama in de winkels... drukdrukdrukDRUK. Thuisgekomen de bal opgeblazen, gewoon met t smoeltje, hoe moeilijk kan het zijn? 
Twee hyperventilatietjes later was ie redelijk opgeblazen, maar.. dit was ècht geen 65 cm doorsnede zoals was beloofd! AAAAAAAARGGGGGG Ik pislink omdat ik dus WWWWWWWEEEEEEEEER weg 'moest'. Als ik een beetje fatsoenlijk wilde oefenen (en daardoor minder *au* aan ruggetje) dan moest ie echt groter. Dus daar gingen we weer... een half uur en 1 kilometer later arriveerde ik bij outlet sport winkel in de buurt. Met bal en wederom zonder pompje wedergekeerd en EINDELIJK. Om 16.00 uur had ik een redelijk opgeblazen bal van 65 cm doorsnede. Het opblazen zelf was redelijk hilarisch, ik ben blij dat daar geen fotos van zijn. 
Goed, 1e kerstdag, stereo gehoest op de bank voor de film Mamma Mia!, de sing along versie. Twee krakende oude wijven stemmen (die van ons...), meestal resulterend in gesnotter, de slappe lach was al helemaal uit den boze omdat die steevast eindigde in een onbedaarlijke hoestbui met veel au en piep en steun en kreun en de daarbij behorende biggelende tranen, deze laatsten ook van lol en soms van verdrietjes. Gourmetten was kort en krachtig, oog was weer groter dan de maag, zoals 't vaker gaat. Heel lekker, dat wel! En ook de bitterkoekjespudding was niet te versmaden, maar dat hebben we toch maar gedaan! 
Tweede kerstdag is een werkdag voor mij, en ook zaterdag moet ik dienst doen. Er is tot nu toe nog geen kerstkindje geboren, maar wat niet is kan komen. Een lief babietje had vandaag een kerstmutsje op hahaha, zó lief, en ik laat overal mijn glitters achter, als een fee met fairy dust laat ik mijn sporen na. :D

Dikke tuut, 
Glitter Janne 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten