donderdag 10 oktober 2013

30 apr 2007 - Leven den Koningin

Queensday 2007 :hollandflag: betekende in huize Janne en Gietje een dagenlange voorbereiding. 
Neen, wij gingen niet geschminkt en al de Koninginnenacht in, dronken en luid joelend in den binnenstad. Nee, we gingen troep uitzoeken en prijsjes plakken! Jawel, we zouden heus waar op de vrijmarkt gaan staan. En zo geschiedde. 
Vanmorgen om 10 voor 6 stond ik naast m'n nest, ik trok de deur van Gietje's slaapkamer open en daar werd ik begroet met een soort van "jezus ik schrik me te pleuris" :shock: 
Om half 7 zaten we met troep en al in de auto en op naar het centrum. Werkelijk waar de 'beste' plekjes waren al 3 dagen eerder vergeven. Men had vrijdagmiddag volgens mij de nodige linten al gespannen en stoepkrijt gebruikt om ergens heel landjepikkering "Bezet" op te schrijven. Pfffffffffff. De die-hards hebben er de hele nacht gezeten. 
Wij niet dus. 
Uiteindelijk zijn we beland op de Brol, tussen de Kelders en het Naauw. Het begon KOUD :freezing: en winderig. De eerste mensen waren om 7 uur al op pad om te kopen. Mijn eerste heuse 10 cent was verdient! Om een uur of 9 was het zonnig en KOUD :freezing: en windering. Helaas verdween de zon weer en was het nog steeds KOUD :freezing: en winderig. Af en toe hebben we elkaar afgewisseld en ging de één verkopen terwijl de ander een rondje stad deed om op te warmen. Ik was diegene met die enorme roze warme shawl om :-) Bij elkaar hebben we aardig wat verkocht, verrassend veel kleren! Om half 3 waren we moe, koud en hadden 't gehad, dus inpakken en wegwezen. Om 3 uur zaten we thuis op 't plaatsje in de warme zon op te warmen. ZALIG. 
Ik heb 't naar m'n zin gehad en om kopers wat te prikkelen speelden we zelf af en toe klant-verkoper, dat was erg grappig ;-) Of we 't volgend jaar weer gaan doen is maar de vraag, maar we hebben wel een heleboel troep over. |s 

Iemand nog iets nodig? :lol:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten