donderdag 10 oktober 2013

19 feb 2007 - KPN vs. Janne

Oooooooooooh jongens, het gedoe rond adsl/'foon is een heuse slapstick aan het worden. Even chronologisch. Ik heb Planet als isp, middels internetplusbellen belde ik niet meer via het pstn netwerk van KPN (nou ja, voor een deel wel, maar met KPN had ik niets meer te maken voor het bellen), maar via Planet. Half oktober heb ik gebeld dat ik ging verhuizen per 4 december. Meneer nam alle gegevens op. Ik zou een nieuwe modem krijgen welke nodig was op een nieuw adres. Een week voor de verhuizing nog niets... Toen maar weer gebeld, en het bleek dat de verhuizing niet in het systeem stond. Wederom proberen te regelen, binnen 3 weken zou het klaar zijn. De maanden daarna, heb ik minstens 2x per week gebeld hoe 't ervoor stond "Er wordt aan gewerkt" kreeg ik steeds te horen. Ik kreeg een heuse brief dat de lijn gereed was en een email. Nou, de modem die ik had meegenomen gaf geen kick, behalve het ADSL signaal van m'n ma's internet, welke ze ook op tijd had opgezegd (Het Net, vriendjes van Planet en KPN), dus internetten konden we wel, maar niet bellen. Er kwam een brief van KPN dat ik een monteur gratis mocht laten komen! Nu had ik alles al aangesloten en werkte het niet, maar misschien had die meneer beter en snellere ingangen dan de helpdesk, dus ik heb 'm laten komen. Ook hij kon er niets mee. Nog steeds had ik de nieuwe modem niet, de oude werkt ws. niet wegens ander MAC adres (unieke identifier voor het apparaat) op de adsl lijn ofzo. Meneer belde met zijn helpdesk en wat bleek? Ze kenden mij niet eens, ik stond niet in het systeem... Hij raadde mij aan een paar dagen te wachten en dan weer aan de lijn te hangen als er niets was gebeurd.
Ik kreeg nog een email op de 19e februari dat ik kon internetplusbellen per 27 januari. WHAHAHAAAAA, dat was op zich al grappig. Nog leuker werd het toen ik (mijn ma dus) een brief kreeg van Het Net met de volgende openingszin "Het is zover! Uw ADSL-aansluiting van Het Net is gereed." Nou, ik kwam niet meer bij!
Ik heb alle gegevens bij Het Net over gezet op mijn naam en we zijn naar de Primafoon geweest voor een nieuw telefoonnummer en ik heb Planet opgezegd en blijf de automatische afschrijvingen terugboeken. As maandag ben ik weer belbaar *YEAH BABY* :wave: 

Einde soap I hope :stupidme: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten