donderdag 10 oktober 2013

7 nov 2007 - Essex Mad

Zoals enkelen wel weten was ik afgelopen weekend in de UK. Via de wiewatwaars kon je al dan niet gewenst meegenieten met mijn belevenissen aldaar.

Vrijdag 2 november om 5.30 stond Victor voor de deur, mijn taxi tot Schiphol. We moesten eerst langs Hardegarijp om Rien op te halen. De heenweg ging rustig, even ergens een beetje stilgestaan, maar echt file mocht het niet heten. Iets voor half 8 kwamen we aan en zijn we meteen gaan inchecken. Sanja en Michaela geprobeerd te bereiken, zij waren er nog niet. Eerst maar 's een bakje thee/koffie. Ik werd gebeld door Sanja waar we zaten, lastig uit te leggen :-/. Gelukkig kon ik op haar vraag 'Wat zie je om je heen' antwoorden dat er vissen aan het plafond hingen en zo hebben we elkaar gevonden. Het was nog een aardig eindje naar de gate en bij het poortje ging ik 'af'. Ik maar denken wat voor metalerigs ik nog bij me had... Bleken het mijn haarklemmen te zijn hahaha *oeps*. Michaela kon de rest van het weekend door met een iets minder gepimpt kapsel, haar hairspray ging in de vuilnisbak.
De vlucht ging prima en in London aangekomen zijn we eerst met een rechtstreekse verbinding van Gatwick naar Victoria staton gegaan. Daar konden we onze koffers stallen voor een dagje à 6.50 pond. Toen toerist gespeeld! 

En nu heb ik honger, rest volgt. 

In London zijn we rondgeleid door Michaela, die daar 2 jaar heeft gewoond. Dat was superhandig natuurlijk! Travalgar square, Big Ben, Buckingham Palace, Westminster Abbey, Tower Bridge, alles hebben we gezien. Soms iets langer dan 5 minuten ;). De public transportation was nog even een uitdaging, maar ook dat kwam goed! Toen we uitgekeken waren, zijn we de koffers wezen halen, toen terug met de metro naar een treinstation, en vervolgen met de trein naar het station waar onze hosts woonden. Vanaf daar nog 5' lopen (voor zover dat nog wou) en tadaaaaaaaaaaaaaa, daar waren we dan!
EINDELIJK, zitten, schoenen uit en gezelligheid! Met een hapje en een drankje erbij was het compleet. 7 logees in één weekend, ik doe het ze niet na! Hele huis vol dutchies :) We zijn erg goed verzorgd! Ik zou eigenlijk op een luchtbedje in de kamer slapen, maar ik was één van de eersten wiens luikjes langzaam toegingen. Maar niet willen toegeven hè... het was zoooo gezellig! Uiteindelijk heb ik van bed geruild en sliep ik onderin een stapelbed, ik voelde me een beetje bezwaard, want ik had tenslotte iemands bedje (zij het met toestemming) 'ingepikt'. De volgende ochtend bleek dat één van de heren zo lief was geweest zijn bed af te staan aan haar en op het luchtbed had geslapen. Toen was ik mee-blij voor haar :)
Goed... 
Het is inmiddels zaterdag. En ik ging niet alleen voor het sporten naar UK, maar oók voor FUDGE! Enkelen hadden in het nabij gelegen winkelcentrum een zaak gevonden met chocoladelekkers en fudge. Dus Sanja, Michaela en ik zijn die ochtend naar het winkelcentrum gegaan. We werden afgezet, maar hadden alledrie niet gevraagd of hij ons weer kwam halen, en hij zei ook niets. *ahum* Niet slim. Na de aankomen stonden we dus weer buiten en dachten "En nu?" Ach, we bellen wel even! 
"Ik heb geen telefoon bij me, jij?" 
"Nee" 
"Jij dan?" 
"Ook niet" 

*oeps* 

Goed, hoe moeilijk kon het zijn... Uiteindelijk hebben we de weg naar het station gevraagd, want vanaf daar wisten we de weg wel. Het station was zo'n 200 meter verderop dus na 5' waren we ook wel weer terug bij onze logeerplek! Eind goed al goed :)
In twee groepen gingen we naar het sportcentrum 30' met de auto verderop. Dean heeft 2x heen en weer gereden, wat een service! Aldaar spullen gedumpt, kracht verzameld (moed hadden we namelijk allemaal wel) en LOSSSS!!! 
Eerst bodyattack, dat viel niet mee als je 't nooit doet. PFFFFFF. Af en toe even minder intensief, maar aan het eind van de les was ik alsnog redelijk stuk. Een uur pauze voor mij, een groot deel deed de pump mee. Ik maakte wat foto's. Daarna combat WOEHOEHEOEOEOEOEOEOE *juich*. Het was de huidige release en die vind ik errug leuk, leuke muziek, dus ik ging lekker los. Daarna voor mij weer een uurtje rust. Ik heb gekeken hoe de anderen los gingen met nogmaals Attack en heb even wat drogers aangetrokken. Een uur bodybalance volgde. Ook dat valt niet mee als je al wat stijf in 't lijf bent en nog moe van de reis. Daarna nog een uur pump. Ik ben halverwege ingestapt en het ging totaal niet, hahaha, heel bijzonder als je lijf niet zo erg meer wil wat jij wilt :) HELAAS is jam uitgevallen en GELUKKIG was er ook geen cd, anders had ik die zondag erna voor de klas kunnen staan. Ik dacht het toch niet! 
Goed, douchen en een plek te eten vinden! 

MANNN wat was iedereen hongerig en wat duurde het lang... Naja, 13 mensen bedienen, hoe moeilijk kan dat zijn? ;) Uiteindelijk hadden we allemaal ons eten en was dat van mij erg rap weer weg. Dat ging er wel in ja hihihihi. Toen met z'n drieën het bord van medesporter nog helpen legen. Het was eerder de bedoeling dat we nog gingen bowlen en naar een club (alles was op één terrein te vinden, naast de sportschool een paar clubs, restaurants, bioscoop, etc). Maar bij de meesten gingen de oogjes langzaam toe... Op naar 'huis' en daar hebben we nog wat gekletst en gedronken en wederom lag ik pas om 1 uur. Niet slim. Wel leuk en gezellig! 

Zondag werd ik pas om half 10 wakker. Heerlijk! Een heerlijk ontbijt gegeten en langzaam kunnen ontwaken. 

Zo, weer even opslaan en iets anders doen. Ik krijg vierkante oogjes van het beeldscherm.

Zondag vandaag, tussen de babies door weer even verder tikken. Vorige week werden we in twee auto's vervoerd naar Fitness First. Er stond weer heel wat op het programma. Te beginnen met Balance door John en Sanja, met de ultimate standing strength van 8 minuten. WOEEEEEEEHOEEEEEEEEE, mijn lijf was nog aan het bijkomen van de dag ervoor, dus veel strength voelde ik niet. Gelukkig ben ik niet door m'n hoefjes gezakt. De meditation was echt een kadootje! Daarna Phil's step. Step, hartstikke leuk! Alleen... de steps waren zo ongeveer 1.5 keer hoger dan bij 'ons' Oh god almighty hoe ging ik dit doen? Nou... gaan en we zien wel... Ik heb een aardig deel achter de step doorgebracht, m'n benen wilden gewoon niet meer en ik wilde ook nog de challenge doorkomen, dus dan maar keuzes maken. Hij had een leuke en ingewikkelde (=uitdaging!) routine bedacht. We begonnen met aardig was, maar uiteindelijk bleven er 5 over. Als je niet zo van de pasjes bent, is 't vrij lastig! Anyway. Ook dat overleefd. Daarna poweryoga, maar voor mij een heerlijk uur pauze. Even bijkomen, rondkijken, energie opdoen voor wat er nog kwam. Sanja en Keyla zouden na het 1e uur combat vertrekken naar het vliegveld. Zomaar zonder gedag te zeggen waren ze verdwenen. Foei dames! ;)
15.30 begon de combatchallenge van 4 uur. Teamteachers vanuit heel UK kwamen opdagen. Elk deed een uur. Geweldige mixes gemaakt! We begonnen met een warming up, en vanaf daar 4 uur knallen! Her en der nog wat rustigs en gelukkig wel geëindigd met cooling down. Het eerste uur was ik nog helemaal hyperdepiep en ben ik vol ervoor gegaan! Het tweede uur heb ik een paar nummers geskipped. De juf stond recht voor me en ze keek zo dreigend dat ik maar even ergens anders ben heengehopt na mijn eigen verzonnen pauze :). De pauzes werden wel wat langer naarmate de 4 uur vorderden. Ik denk dat ik zo'n 75% van alles heb meegedaan. Elke track dat ik kende wilde ik weer helemaal happydepep en hyperdepiep meedoen, maar soms toch maar ff blijven zitten. Mijn arme lijf hahaha. Literssss water gedronken, her en der wat gegeten, foto's gemaakt, gekeken... GENOTEN! 
En toen was het alweer voorbij, ff douchen, als laatste de sportschool uitkomen hahahah, dat had wel wat. Op naar iets te eten. Chinees buffet, alles was lekker na zo'n dag, ook dat. 
Nee, het was echt lekker. 
Echt. 
Die avond werd het weer laat, hoe moe we ook waren. Iedereen keek niet meer helder uit de ogen en alles wat we zo ongeveer voortbrachten was "Au", "au", kreun klaag, "that hurts", maar het was óók gezellig. Te gezellig om het te missen en ook te weten dat we allemaal maandag weer weggingen. Duty calls... 
Die maandag vlogen Rien en ik om 12.35, tot die tijd nog even wat laatste ponden opgemaakt op het vliegveld. Ik heb de laatste cd van Pink gekocht. Dean bracht ons met de auto naar Gatwick onder het genot van deze cd, dit leek mij een mooie herinnering van dit GUWELDIGUH weekend! Tevens is de helft van de cd wel ergens gebruikt bij de groepslessen :)
18.00 uur was ik uiteindelijk thuis. Ergens bekaf, maar ergens ook helemaal opgefokt. Ik heb nog lang gestuiterd, dagenlang.

Volgend jaar oktober Euromad in UK. YEAH!!!! 
En rond pasen de 10 hours BC challenge. Wie weet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten