donderdag 10 oktober 2013

26 mei 2009 - Janne@keuken

Vanmorgen kreeg ik opeens de geest! Ik wilde bakken, koken, broden en braden (eh, dat laatste niet echt). 
Met een schoot vol kat & receptenboekjes en ik ben me een potje losgegaan. Het is een slagveld in de keuken maar het is nu al zó heerlijk... Arme Sjouke... hij weet niet wat 'm overkomt als ie straks thuiskomt, al heb ik 'm lichtelijk voorbereid op het 20-keuzes 4-gangen menu (ik lijk Humphreys wel...). Ik had niet eerst gechecked wat er nog was, maar met 6 paprika's, 2 komkommers en 2 courgetten is gelukkig veel mogelijk.

Wat is klaar: FUDGE (gietje, kwijlen mag), brownies; ruikt LEKKER.

Wat moet nog: kruidenbrood, aïoli, mayonaise, krieltjes uit de oven, mojo rojo (rode saus van canarische eilanden, ik heb 't van de herfst gegeten daar en het was heerlijk! Al bladeren kwam ik het recept tegen!). Witlofsalade met fruit, soepje kan (courgette, of course), citroentaart, gemarineerde tofu en oh, ik ben vast nog wat vergeten. 
Oeh, ik krijg een smsje, durft liefste nog thuis te komen? 
Kan hij het aan? 
Kan hij het op? ;-)
Zou het te eten zijn? 

Wordt vervolgd *grin* 

1e update: 
* Aïoli, mayo en mojo rojo worden lekkerder naarmate je het een aantal uur laat staan :P . 
* In een lauwe oven van 40 graden rijst brooddeeg letterlijk de pan uit. 
* Brownies met chocolade er ook nog óp en versiert met allerlei fluffy decoratie ziet er niet alleen goed uit, maar smaakt ook zo. 
* Teveel proeven is niet goed voor de eetlust. 

2e update: 
* brood ruikt geweldig! 
* salade ziet er goed uit 
* aardappeltjes zijn bijna gaar. 
* Sjouke staat voor de deur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten