donderdag 10 oktober 2013

8 februari 2007 - Superblog (work in progress)

Zowwwwwwwwwwww laat ik inderdaad maar 's beginnen met m'n superblog, ik schrijf 'm niet in één keer, dan zit ik wel 24 uur achter dit ding te tikken hihi, en ondanks dat ik daar helaas wel de tijd voor heb, heb ik er geen zin in :)

2 december, zaterdag
Laatste dag internet/telefoon èn de zaterdag van de verhuizing. M'n broer, schoonzus, ouders en brigit haar broer en een vriend kwamen helpen sjouwen om alles in 't verhuisbusje te duwen. Dat verhuisbusje moest eerst vanuit zaandam naar leeuwarden dus. Volgepakt met Gietje's spul. Het was echt tot de nok toe volgedouwd, ergens ontwaarde ik een fiets die vertikaal stond met daaromheen dozen en dozen en... dozen. Crisis... Gelukkig gaat uitladen sneller dan inladen en had Brigit op elke doos een sticker geplakt met welke kamer 't voor bedoeld was. Nou ja, ruimte zat in zo'n leeg huis en dat was behoorlijk gebruikt; overal dozen en troep en dat was alleen nog maar Brigit haar spul. Met een lege bus vervolgens naar mijn stulpje toe en daar inladen. Wat een ***werk zeg, trapoptrapaftrapoptrapaf, ik had veeeeeeeeel meer zooi dan ik dacht... en die bank... die prachtig rode bank... wat een ONDING. die paste uiteindelijk maar op één manier en met veel wrikken door de deuropening. De wasmachine was loeizwaar en de tv ook. Daar heb ik me niet aan gewaagd, ik keek wel hoe de mannen sjouwden, was ook wel 's leuk. We konden de inboedel niet in één keer in de bus krijgen, dus helaas helaas, zondag moesten we nog een keer. De komende 3 avonden zouden we de keuken niet zien (dozen...) dus ons eerste maaltijd in 't nieuw huis werd patat met mayo en het was heeeeeeerlijk! De eerste nacht hoorde ik allemaal vreemde geluiden dus niet goed geslapen. Muis gehoord, klepperende luxaflex, dat soort gedoe. En 't is nu 8 februari, maar zowel gietje en ik zien af en toe een schim de trap op lopen, zo vanuit je ooghoek. Gezellig...

3 december, zondag
Volgens mij waren we beiden vroeg wakker. Na ontbijt terug naar de flat om de laatste dingen in te laden, schoon te maken, etc. Het schoonmaken werd iets meer werk... er was roet op het plafond, van die vette roet van kaarsenwalm. Nou dat krijg je er dus niet met goed fatsoen af, dus... oververven dan maar. Gietje in haar witte spacepak aan 't verven, en ik onderwijl aan het schoonmaken, uitschroeven, planken inladen etc. Ook de kelder hebben we samen leeggemaakt, heel veel spul weggegooid naar 't grof vuil. Iedere keer als we weer wat neerlegden, kwam er een mannetje met een autootje 't metalen spul net zo hard weer in zijn auto laden. We hadden bijna gevraagd of ie 't niet liever rechtstreeks vanuit onze kelder wilde halen hihi. Na een paar uur hard werken was het spic en span en heb ik nog één laatste ronde door m'n oude huisje gedaan...
Terug in 't nieuwe huisje was er nóg meer werk aan de winkel, maar ik geloof niet dat we nog veel hebben gedaan. 'k Ben geloof ik een uur in een heet bad gaan zitten, en heb hier en daar nog wat uitgepakt. Nooit geweten dat uit zo'n flatje nog zoveel troep komt en dan heb ik al veel weggegooid! We hebben maar besloten om met koninginnedag op de rommelmarkt te gaan zitten, ik heb zoooooooooooooveel spul... *zucht*
Die avond chinees gegeten hihi.

4 december, maandag
Deze dag was het de dag van de sleutel inleveren! Vóór 10 uur 's ochtends moest het gebeurd zijn en moest ik formulieren van gas/water/elektra door de nieuwe huurder laten medeondertekenen. Heel byzonder dat deze nieuwe huurder er nog niet was volgens de woningstichting, maar ik wel een handtekening van haar heb om enkele spullen over te nemen. haha. Ik wist meer dan zij. Uiteindelijk heb ik maar een handtekening verzonnen ;) en kwam 't allemaal goed. Vanaf 12.00 had ik ook weer dienst van stage (want de verhuizing ging tussen het stagelopen door, wat een hectiek!) en ik vond het niet heel erg dat er die nacht niets gebeurde... Daarna begon het 'gewone' leven weer; uitpakken, plek zoeken, dozen weggooien. Echt... we hadden zo'n gigantische stapel oud papier. En 't nare was dat ze in december 't oud papier niet kwamen halen vanwege Kerst. ARGH. Dus we hebben 't maar op 't plaatste achter gelegd, met al die regen en wind enzo... Dus toen we 't eind januari bij de weg moesten zetten, hebben we ons daar niet echt op verheugd. Gatverdamme zeg... NOg even en het papier was vanzelf naar de weg gelopen hahaha. Handschoentjes aan en wringen maar! Hihihi. Uiteindelijk bleken ze ook in januari niet te komen. T***s... ons oud papier heeft dus 3 dagen bij de weg gelegen, er kwam steeds meer bij; een oude bank, een maxi cosi, vogelkooi. De laatste 3 overigens niet van ons ;) Blijkbaar heeft iemand grof vuil dienst gehaald, en was 't na 4 dagen weg, gelukkig maar, want ik begon 'm aardig te knijpen *oeps*

Kerst
De kerstdagen waren heerlijk, en 't begon al met het uitzoeken van een kerstboom. Meneer begon ons een beetje af te zetten maar uiteindelijk hadden wij een prachtige boom voor 5 euro en ook 2 flinke sets kerstversieringen. Zoveel pieken voor in de boom, dat we niet konden kiezen en besloten ze er allemaal maar in te hangen. X-mas tree with attitude! Zo rond kerst komen er natuurlijk allemaal leuke films op tv, en dit jaar waren er heuse meezingkaraokemusicals!!! Dat hebben we ons niet 2x laten zeggen en zo kwam het, dat we tijdens de gourmet tussen kip en vegaburger uit volle borst "Theeeeeeeeeeeeeeeeeeee hillllllls are alivvvvvveeeeeeee with the sound of mjoeeeeeeeeeeeeeesiiiiiikkkkkkk" meezongen hihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten