donderdag 10 oktober 2013

29 apr 2007 - A'dam city

Ik ben alweer eventje met m'n stage bezig, waarin ik onder andere veel vrij heb gehad. Niet vervelend met dit weer en gelukkig is de praktijk druk genoeg om voldoende kinders te vangen. Mijn eerste spreekuurdag ben ik om half 6 opgestaan en zat ik 5 minuten later in de auto. Om half 8 was ik al in Amsterdam. Jemig... beeeeetje vroeg. Ik heb toen alles omtrent sleutels en pasjes maar geregeld! Het spreekuur was wat aftasten, en het feit dat de verloskundige achter de pc zat en ik van papier (en onvolledig) moest aflezen hoe 't de afgelopen tijd met de cliënte ging, was niet echt relaxed. Ze had geen bijzonderheden over mijn functioneren te melden en voor een 1e dag vond ik het goed genoeg gaan. 
Daarna op zoek naar het appartement waar ik deze stage verblijf! Het is gelegen in een redelijk klein appartementencomplex t.o. het ziekenhuis waar de praktijk in is gevestigd. De woonkamer is riant zo ook de slaapkamer. Er kunnen 2 personen slapen en toevallig was ik die nacht de enige daar. 's Ochtends heb ik kraamvisite gedaan en daarna met de volgende verloskundige van de dienst besproken dat ik als eerste naar een mw. toe zou gaan als ze zou bellen en haar hierna zou inlichten om te vertellen wat ik heb gedaan en heb afgesproken. Alles wel! Half 8 ging de telefoon en om een uur of 8 (na een wilde rit waarin ik 2x verkeerd reed) kwam ik bij mw aan. M'n dingen gedaan en afgesproken dat ik er half 11 weer zou zijn en dat de verloskundige iets later zou komen, zodat ik nog even alleen m'n ding kon doen. Om 10 uur werd ik echter al gebeld en hoplakee, Janne nog iets wildere rit eindigde 10' later voor de deur van mevrouw. Ik heb heerlijk vroedvrouw 'gespeeld' en goed kunnen begeleiden (dat had deze dame wel nodig, vreselijk eigenwijs...), zodat er om iets voor 11 uur een klein ventje in goede gezondheid was geboren. Meneer was bakker en dat resulteerde in een uitgebreid banket met thee op bed.
Afgelopen vrijdag had ik mijn 2e spreekuurdag. Deze verloskundige was niet eens in de kamer en kon ik echt heerlijk m'n gang gaan en na ieder consult meedelen wat ik ervan vond en wat mijn beleid was. Aan het eind van de dag kon de verloskundige niets bedenken qua feedback; het ging gewoon goed en vroeg mij na te denken over wat zij mij nog konden bieden de komende paar weken. WOEHOEEEEEEE. Hier kan ik de vruchten van plukken! Ik hoef me niet meer te laten beoordelen op of ik de buik goed voel of het beleid kan maken, dit gaat verder en ik ga goed nadenken wat ik er nog uit kan halen. Het kan nu nog! De verloskundige waarmee ik die eerdere bevalling heb gedaan zei nog dat ze het goed vond gaan en dat we, als we weer samen dienst hebben, ik de diensttelefoon en -map mee krijg! WOEEEEEEEEEEHIEEEEEEEHOEEEEEEEEEEEEEERAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Dan mag ik heerlijk alleen op pad en ze zou kijken of ik een partusset (klemmen en schaar, nodig bij bevalling) kon krijgen zodat ik m'n eigen spulletjes daar had. 
Ik ben een beetje gespannen voor m'n eerste bevalling met 'toeters en bellen', maar in mijn vorige stage ging dat ook goed, dus 't is eigenlijk niet nodig, die zorgen. Maar toch... 

Verder... vandaag lekker naar het reisburo geweest, ik had al wat voorpret gehad met folders en dergelijke, maar in het reisburo kreeg ik nóg meer en betere informatie. Vooral omtrent de prijzen, want ons bin zûnig natuurlijk hihi. In juni een weekje naar La Palma zoals 't er nu uitziet. Donderdag moet ik even bellen/langsgaan of ik wel/niet wil. De wijzer slaat hevig uit naar 'ja'. Na al het schoolse gezeik en gedoe moet ik gewoon even weg. Weg van hier en op naar daar, niets doen, niets moet, alles mag, alles alleen. 
Verder zijn er al tal van mensen bezig om een plek te bezetten voor de vrijmarkt morgen. JEMIGGGGGGGG. 
Gietje en ik vonden 7 uur in de stad morgenvroeg wel leuk genoeg... Als er echt geen plek meer is... voilá, jammer dan. Maar ik hoop 't wel, want wat hebben we een zooi... 
Lieve lezertjes, vergeet mij niet, ik ben niet dagelijks online, 'k ben hard voor m'n diploma aan het strijden! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten