donderdag 10 oktober 2013

7 jul 2007 - Het bevalt ;-)

Kriebeldebiebels wat een drukke tijd heb ik achter de rug! Mijn vakantie op La Palma lijkt alweer maanden geleden, terwijl 't net 3 weken voorbij is. Een supertijd gehad, prachtig weer, leuke nieuwe mensen leren kennen, mooie foto's gemaakt. Een plek om terug naar te gaan! 
Ik kwam op vrijdag aan op Schiphol, Brigit zou vrijdag vertrekken van Schiphol. We hadden niets afgesproken, maar we hebben elkaar door het glas heen ff 'gesproken'. 't Was meer hints dan vocaal kabaal, maar leuk was 't wel. Ik geloof dat we niet de enigen waren die er om konden lachen hahaha. Door het glas kun je hele maffe foto's maken. Toen ik mijn koffer van de band had gehaald, konden we nog even fatsoenlijk kletsen en heb ik haar uitgezwaaid. Thuisgekomen eerst Noortje en Frans helemaal platgeknuft. Daarna wat uitgepakt, kleren gewassen, mail gelezen, foto's bekeken. Dat soort post-vakantie-gedrag. 
De dinsdag erna begon mijn werkende leven! Die middag werd ik beëdigd tot verloskundige, alleen 3 klasgenootjes waren erbij en het was goed. Ik heb de dames van de opleiding met een lach en een steek onder water laten weten wat ik van de gang van zaken van afgelopen maanden vond, en het is wel aangekomen. Mooi. Die avond direct naar a'dam voor mijn eerste dienst. Een beetje spannend was het wel. Ik had een eerstejaars mee, heel leuk. Die nacht konden we direct op pad! Mijn eerste bevalling was een feit en het ging prima, geen tijd om me druk te maken. De volgende dag rolde baby nummer 2 eruit, binnen 4 minuten na het telefoontje met 'ik zie het hoofdje al' was ik ter plekke, ik kon nog net anderhalve handschoen aantrekken. Na 48 uur dienst op naar mijn eerste dienst in Drente, dat was even wat anders! Wat een rust was het daar, midden in de bossen, mooie omgeving, geen flats of stads getoeter. Bijkomen! Daarna één nachtje thuis geslapen en nogmaals een ronde van 48 uur a'dam en 24 uur Drente. Nou, ik weet nu hoe druk het kan zijn... in 24 uur heb ik 2 uur geslapen en verder rennen, kraamvisites, 3 bevallingen, één door collega laten doen aangezien ik al bezig was, en vlak vóór de overdracht belde er nog iemand met weeën. PFFFFFFFF. Daarna een rustige dienst gehad met 4 kraamvisites en tijd zat om wat administratie te doen. 
Ergo: het bevalt prima! Van A'dam krijg ik feedback terug dat de mensen heel tevreden met en over me zijn *glunder*. Ze willen me nog veel vaker inhuren, en zolang ik kan en ergens kan slapen, kom ik graag! Ik heb vandaag mijn eerste factuur op de post gedaan, heb vorige week een heuse grote mevrouwen tas gekocht èn afgelopen woensdag werkende-verloskundige-kleertjes gekocht. Hihi, Janne is los! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten