donderdag 10 oktober 2013

23 feb 2008 - Ik ga op reis en neem mee...

Dat spelletje ken je vast wel van een lange (auto)rit, een reis naar verre bestemming, exotische oorden waar je weken gaat verblijven. 
Dit blogje gaat daar niet over. 
Neen, Janne gaat 2 nachtjes uit logeren voor haar werk (60 uur dienst *AHUM*) en de hele auto zit tot de nok toe vol. Het is bijna sneu man! Maar ik hepput echt allumaal nodig!!! EGTWAAR! 
Wat heb ik mee... (hoedt u, lange lijst!) 

*dekbed 
*dekbedovertrekset (doet 't ook leuk bij galgje) 
*kussen 
*kussensloop (niets slaapt zo lekker als... ach, you get the point) 
*koffer met kleren voor 3 dagen, elke bevalling is zweten en meuren, dus voor de zekerheid 2 tops, 3 bloezen, een vest en het nodige onderspul mee. 
*Toilettas met weinig en nog zit ie propvol, hoe krijg ik 't voor elkaar. 
*3 handdoeken, ik 'moet' ook nog ergens mijn haartjes wassen één dezer dagen 
*4 verschillende laders voor de nodige elektronische apparatuur, te weten: 
- mobiele telefoon 
- portable dvd speler 
- mp3 speler 
- bluetooth 'oortje' (die terug kan, telefoon snapt 'm niet en de lader knettert alsof ie last heeft van 220 Volt) 
*bovenstaand elektronische apparatuur 
*3 dvd's 
*Eén bouquetreeksboekje (het is wat) 
*Eén A4-ordner voor accountant 
*Eén A4-ordner met cursus voor in spaarzame vrije tijd 
*Eén sporttas, gevuld, voor als ik maandagavond nog een uurtje wil fitnessen. 
*Eén tas met nodig en onnodig voedsel:3x ontbijt, 3x lunch, 3x avondeten, fruit en snacks voor de nachtelijke beval uren 
*Eén verloskoffer (=gereedschapskoffer van de Gamma, gevuld met allerlei 'enge' dingen). 
*Eén koffer met zuurstof voor eventueel beademen bij slechte (of geen :-() start van een pasgeborene 
*Eén tasje met hartjesluisterapparaat 
*Eén mini koeltasje voor medicatie 
*Eén baarkruk 
*Eén doos met onsteriele handschoenen 
*Mijn prachtig roodleren visitetas met de dienstmap 
En daarbij nog de standaarduitrusting van mijn auto, de achterbank doet dienst als opslagplaats voor o.a. mijn alle-straten-van-nederland-gids (who needs a Tomtom?) 

Ik krijg regelmatig de vraag of ik op vakantie ga als ik weer sta in te laden. Het leven van een verloskundig waarneemster gaat niet over rozen hahaha. Ik hoop dat ik ooooooooooit dienst kan doen vanuit mijn eigen huis, mijn eigen bedje en (in een rustige dienst) vanaf een terrasje met leuk gezelschap. Ik doe m'n best :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten