donderdag 10 oktober 2013

29 sep 2007 - Pindakaaspoef

What the hell is dat nu weer voor een titel?! 
Nou zie; enkele dagen geleden zette ik vrolijck en franck mijn computer aan. Hij startte leuk om, mooi windhoos scherm tot plots... 

POEFFFFF! :mad: 

... met de nodige visuele effecten en geuren erbij. Want waar rook het nu naar? Juist, naar pindakaas. Aangezien één van mijn bijnamen ook wel Janne Pindakaas is (dat smeer ik echt overal op), was dit een poefje naar mijn hartje. In mijn toch wel schrik heb ik snel de schakelaar omgezet en gekeken of er niets brandde (je weet maar nooit...). Na van de schrik bekomen te zijn heb ik 'm brutaal weer aangezet, een poging waard en inderdaad. Vrolijk begon mijn pc'tje weer te razen en alles deed het. Ik blij! Maar niet gerust... Na mijn gedane arbeid heb ik 'm helemaal uit elkaar gehaald, stofzuiger erover (kattenharen gaan echt OVERAL zitten) en gechecked of ik iets aangebrands of ontplofts zag. Niets. Oké, taking it to the next level, voeding eruit en ook die open. En inderdaad, pindakaaslucht en een eh... gepoefte condensator. Aangezien m'n pc nog wilde opstarten heb ik de voeding onthaard en weer terug in pc geschroefd. 
Alles aangesloten, alle 20 kabels, ik had geen schroefjes of overige onderdelen over, dus hoe mis kan 't gaan? 

PPPPPPPPPPOEEEEEEEEEEEEFFFFFFFF 

Nog harder dan de eerste poef, en deze rook niet zo prettig. Gatsammenoggussantoezeg... Hij was echt (voedings)kassie wijle. Het zij zo. Na een nieuwe voeding te hebben gehaald en geïnstalleerd spint hij weer tevreden als vanouds. 

Soms is het zó handig om ex ICT-er te zijn :eyes: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten