woensdag 14 maart 2012

27 augustus 2006 - Week 2, dag 1 My first 24uurs-dienst

Mijn eerste echte dienst in de praktijk was erg rustig. Waren er in 't weekend 4 bevallen, waarin ik flink los had gekund met het maken van verschillend beleid bij pathologie, in mijn dienst hielden de dames de benen bij elkaar, so to speak ;) Ik heb heeeeeeeeerlijk geslapen (EINDELIJK!) en om half 9 stond ik fris gewassen klaar om met de kraamvisites te beginnen. We hadden er 7 en om 12 uur waren we alweer klaar! Inclusief een kop thee bij de verloskundige thuis, waar ik een heerlijke koek kreeg aangeboden en heel braaf deze af heb geslagen met de mededeling dat ik alleen zaterdags snoep, wat nog waar is ook. 
Terug op de praktijk heb ik geholpen met dingen in te voeren, de administratie dus. Ook erg leerzaam en zo vliegt de tijd om. Kreeg nog een telefoontje over een kindje dat fladderde (teken van hypoglycaemie, niet fijn) waarin ik met het voorstel van de kraamverzorgster mee kon gaan voor wat bijvoeding een paar keer. Ook kwam er nog een dame langs die al 2 dagen bloedverlies had. Door uitvragen kon ik er weinig van maken, door het kijken met een speculum konden we constateren dat we geen bloed dáár zagen en stond bovenaan m'n lijstje een blaasontsteking. Maar dat kunnen we niet echt uitsluiten of bevestigen en bloed is bloed, dus hoplakee, ff naar het ziekenhuis. Nou 'k heb 't goed gedaan en goed beleid gemaakt (al vond ik zelf hihi). 
's Avonds naar huis en heeeeeeeeeeeerlijk gejammed, wat ging dat weer lekkerrrrrrrr! Woensdagavond weer retour voor 48 uur dienst, dan 't weekend bij 'dinnetje in Hoenderloo en vervolgens zondagavond weer terug voor één dienst, twee spreekuurdagen, één dienst. Dan is augustus wel zo ongeveer om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten