woensdag 14 maart 2012

5 november 2006 - 29 juli 2005

Dit vond ik nog, geschreven voor broer en schoonzus, voorgedragen op hun trouwdag vorig jaar. Dat was ENGGGGG zo met al die kijkende ogen *giechel* Kreeg de avond/nacht voor de trouwdag pas inspiratie, mannnnnnnnn haha. 


*** 
Limmerick voor Peter en Monica 
29 juli 2005 

Er was eens een meisje in Friesland 
Zij ervaarde een zekere afstand 
Tot die jongen uit Helmond 
Eens een keer voor haar stond 
En haar in dokkum vroeg om haar hand 

Dit gaat natuurlijk wel wat snel 
Maar u weet, liefde is een spel 
Om toch wat meer te vertellen 
En het succes van dit huwelijk te voorspellen 
Vertel ik u nu iets over deze niet-meer-zo-vrijgezel(len) 

Peter is mijn Grote Broer, weet u 
Vroeger hadden we wel 's ruzie, maar nu? 
Da's allemaal verleden tijd 
Ik ben graag in je aanwezigheid 
Je bent een goeie vent, goed mens en individu 

Monica hoort nu bij jou 
Jullie zijn getrouwd, ze is je vrouw 
Ik hoop dat je van 't feest geniet 
En zing je straks nog een liefdeslied? 
Samen met de band? die hebben de knowhow 

Jij bent heel erg creatief 
Laatst maakte je schilderijen met kantmotief! 
Ik ben benieuwd wat de toekomst je brengt 
Nu niet meer alleen, maar samen met je vent 
Samen verder, op beider initiatief 

Twee poezen en de kippen horen er ook bij 
Elke dag gemiauw, gekakel en een vers ei 
't Is een gezellige boel bij je thuis 
Ietsje anders dan dit feestgedruis 
Maar helaas, dit hier gaat weer voorbij 

Straks gaan we weg en zijn jullie weer alleen 
Iedereen gaat, maar waar gaan jullie heen? 
Wordt het Lioessens of toch Utrecht 
Dat wordt nog een heel gevecht 
Maar het komt wel goed, daar kan niemand omheen 

Ik heb nu een grote (schoon)zus 
Wat ik heel erg fijn vind dus 
Een hele schijnfamilie ook opeens erbij 
Ja dat maakt mij heel erg blij 
Ik rijm nu echt als een slapjanus 

U merkt, mijn inspiratie is bijna op 
Laat ik maar stoppen anders eindigt 't in een flop 
Een heeeeel goed gelukkig fijn leven met z'n twee 
Hoewel dat misschien klinkt als een cliché 
Is het gemeend. Jullie zijn TOP! 


ps. 
Het is nu één uur in de nacht 
dat ik dit rijmpje heb bedacht 
De inspiratie kwam wat laat 
maar ik heb 't gered zonder plagiaat 
vóór jullie ja-woord; missie volbracht! 

Kussie van zussie, 
Janne 
*** 


ps. Hoenderloo blog is in de maak ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten